Morgonstund har guld i mun.

Hej och god morgon.

Julia slog upp sina två blå kl 7 så det var ju bara att kliva upp trotts att man är ledig :) Men det gör mig inte så mycket faktiskt, men har nu suttit sendan dess och funderat på vad vi ska hitta på idag. Jag har verkligen ingen fantasi just nu så har fortfarande inte kommit på något vi kan göra. Men kan vara skönt att bara ta dagen som den kommer också. Vi har iallafall hunnit gosa och suttit vid tvn en stund, hållt på lite med sånadär klossar man ska passa in i hål och nu sitter jag med en kopp kaffe, Julia går runt med mig väska och säger kiss :P Tänk att hon har blivit så stor och kan en hel del nya ord.
Just nu är hon 1 år och 4 månader och kan säga:
Mamma, Pappa, Mormor (Mommon), Othilia (ilia), Lollo ( Louise), Kiss, Kaka, Glass, Macka ( Gacka), Napp, Välling, Skorna / Skon, Nej, Aaa, Där, Titta, Brum, Mjau ( aooou), Voff, Lampa, Dusch.
Ja det är väll de jag kan komma på nu vet inte om jag har missat något :) Man blir ju så stolt i mammahjärtat.
Annars nu går en hel del tid till att jobba, Tommy jobbar just nu måndag-söndag vilket han gjort i en månad tror jag har liksom tappat räkningen. Vet inte riktigt när han är ledig nästa gång, men den typ 24 augusti går han  på semester iallafall skönt det. Jag jobbar ju jag också och ganska mycket nu under sommaren. Har blivit en del sena dagar nu och det är ju lite tråkigt när man bara hinner hem, göra mat, mysa lite sen är det dags att natta Julia. Hon är så duktigt och somnar redan strax efter sju nuförtiden, och nattningen har blivit så mycket bättre, vi går in och lägger oss i våran säng hon dricker välling och vi läser en saga. Sen får hon ligga i sin säng jag går ut och hon somnar min stora tjej :)

Här är hon på barnens skolavslutning :



Ne nu ska jag dricka upp mitt kaffe och fortsätta med dagen.

Ta hand om er i sommarvärmen drick mycket vatten :D

Kommentarer
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

ja jag gilla inte lindex förut men nu så :D h&m är också en favorit men jag tycker dom aldrig får in något nytt.. lindex får inte mer färgglada kläder :) haft en bra helg? :) kram

2011-07-25 @ 10:28:15
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0