Tisdag

Hej igen !

Tänk vad tiden går snabbt egentligen, tycker inte att det var sålängesen jag skrev. Men rätt längesen var det nog ändå, har tänkt varje dag att jag skall skriva men timmarna bara flyger iväg och jag hinner som inte.
Har ju inte precis tiden för mig själv på kvällarna heller som man skulle önska att man hade, gud vad jag kommer njuta när Julia äntligen sover fasta tider. Det är rent utsagt omöjligt just nu har försökt många gånger utan resultat.
Men men nu skriver jag iallafall så får vi se hur det går.

Imorse sov Julia ända till halv tolv helt otroligt skönt, men hela planeringen blir liksom förstörd dessa gången, men jag tar vara på sovtimmarna väl. När jag klev upp var Tommy fortfarande vaken så kände att det var bara att glömma det här med träning idag så han kunde sova för han skulle ändå va helt oväckbar. Satte mig vid datorn lite och facebookade då min kusin skrev och undra om jag och Jullan ville komma över på lunch så gjorde oss iordning så kom hon och hämtade oss, vi åkte till affären sen vidare hem till henne. Vid halv 5 tiden åkte vi för att hämta Linda, var egentligen meningen att jag skulle åka hem direkt då också men vi följde ist med dom hem igen för att umgås lite och Julia tyckte det va roligt att vara där så why not? :P
Gav henne mat när vi kom hem dit igen, de tyckte hon nog smakade sisådär faktiskt, men det gick i lite iallafall.
Strax efter sju körde dom hem oss igen för jag skulle ju väcka Tommy, han klev upp strax efter åtta då passade jag på att skynda mig att ge han Julia så jag kunde småstäda lite innan han hann sätta sig vid datorn där jag vet att han blir parkerad resten av kvällen. Så jag plocka lite från golv och tog fram snabeldraken behöves verkligen kan jag säga, moppade golvet från fläckar också men ack jag märkte nu att moppen inte luktade sådär överdrivet gott väldigt irriterande måste fixas snarast så kanske ska försöka hinna mig på en promenix till min kära mor imorgon om hon är hemma och tigga en ny så att jag kan moppa om, får se vad jag hinner.

Ska iallafall tvätta imorgon behövs det med, har hur mycket tvätt som helst det har verkligen varit svårt att få en tvättid som passar nu. Har bokat grovtvätten också så ska ta å tvätta mitt täcke det behövs också har nog aldrig tvättat det tror jag, hm nu blev det mkt behövs och mkt tvätt här haha.
Vet inte om det är något mer inplanerat imorgon plocka å dona lite kanske, skulle ju behöva packa också för det har jag inte börjat med än och det är ju inte allt för långt kvar tills vi flyttar nu. Ska bli roligt att flytta men det här med att packa,städa, flytta på sakerna och packa upp igen kan jag ju gärna skippa faktiskt men men det blir nog bra i till slut.

Lika bra att skriva vad som händer resten av veckan också för känner jag mig rätt så kommer jag inte skriva på ett tag igen efter det här :P På torsdag ska jag nog försöka träna hoppas på att Tommy kliver upp i rätt tid så jag hinner iväg, det är så otroligt skönt att vara igång med träningen även fast jag bara har hunnit med 3pass änsålänge så känns det verkligen jättehärligt. Inte bara det att man får röra på sig och få motion utan även att man får lite tid för sig själv helt underbart faktiskt. Då orkar man med lilla damen hemma mycket bättre också speciellt då när hon har sitt humör ibland :) Om jag hinner och orkar ska jag kanske ge mig iväg till öppnaförskolan också det beror på Julia faktiskt hur länge hon sover osv. Hon är förkyld nu med lillgumman så hon är inte sådär överdrivet rolig att ha å göra med på kvällningen nu hoppas att det går över snart hon har varit snorig i ca 1 vecka nu fy bubblan säger jag bara. På fredag har jag nog inget inplanerat tror jag, lördag hm inget då heller om jag inte glömt nått nu då? Baka lite kanske för på söndag fyller ju Tommy hela 26 år, dock så blir det inget direkt firande då vi har bestämt att vi inte ska fira om vi inte fyller jämt det är ju faktiskt ganska skönt om jag får säga så, men det är ju på min sida av släkten hans familj kommer nog att komma hit å fika så något måste man ju ha att bjuda på men får räcka med bulla och kanske en sockerkaka eller kladdkaka behöver väll inte vara märkvärdigare än så? På morgonen ska iallafall jag och Julle på babysim :) Kusin Anna ska följa med då också kanske även att Linda följer med och kikar trevligt, i söndags var det Sofi, Julias faster som badade med henne det gick bra men hon blev ledsen efter ungefär halva passet, lite ovant när det inte är mamma i vattnet kanske. Men gick rätt så bra iallafall :) Sofi fick bada istället för mig då jag tatuerade mig förra veckan. Men det har nog läkt till på söndag så tänkte bada med Julle då faktiskt, hoppas hon är gladare då för det är ju inte direkt billigt de där med babysim.
Julia blir även 6månader på söndag, tänk vad tiden går fort herregud tänk att det är bara ett halvår kvar så blir hon 1år nee fybubblan va fort det går. Kan faktiskt inte tänka mig att hon ska bli 1 år, känns som att min lilla donna ska vara bebis för evigt faktiskt men så känner nog de flesta. Snart är man tillbaka till verkligheten igen men jobb och allt vad det innebär, dock så måste man hitta ett först. Någon som kanske har ett gömt någonstans som jag kan få? skulle vara väldigt trevligt faktiskt :)

Ne men nu har det blivit ett riktigt inlägg och jag tänker faktiskt inte bjuda på något mera nu. Snart blir det lite mat i magen såhär på kvällskvisten/natten, sen blir det slappa lite till innan sängen ropar på sällskap :)
Btw om det är någon som känner sig manad till att göra en vacker design till mig så hojta för jag har verkligen inte tid med det och skulle gärna vilja ha något mer personligt.

God Natt ta hand om varandra !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0