Jobb/Uppdatering

Jaha så har man jobbat och slitit i 2 dagar då det suger, man sliter sönder sig för några få ören som man inte äns klarar sig på. Vart är vi påvägen egentligen? Jobbar extra och får tjata för att få ihop några dagar kan inte få nå fast jobb. Och dom bara varslar fler och fler så det blir svårare och svårare att få ett vettigt jobb som man eventuellet skulle kunna trivas någolunda med. Det är så sjukt.
Vi lever i en värld fylld med regler och beroenden, allt handlar om pengar och vad man kan göra för skit för att tjäna mer pengar. Företagen proppar oss full med falsk information från barnsben och får oss att tro att dom gör något bra.
Ta tex. alla företag som vill hjälpa dom fattiga i afrika ge en 50 lapp hit och dit så får dom hjälpa att gå i skolan och hus och vatten och ja jag vet inte allt skit dom säger hur mycket av den där 50 lappen går till folket i afrika som man så snällt "hjälper" ja inte är det mycket iallafall för den j*veln som sitter högst upp ska ju ha ut sin feta lön. Varför går alla på detta falska beteende? Finns det något företag som gör nå bra ? Ni borde fundera på det. Ge inte bara pengar hit och dit till alla företag kolla upp dom först det är inte så svårt att få reda på vettig information om man orkar bry sig. Men de verkar ju som få av oss har gett upp hoppet vilket jag tycker är fel. Det är aldrig försent för att ändra något till det bättre. Öppna ögonen och släpp tankarna fri det är dags att göra något åt det här nu. Låt inte företag styr dig låt dom inte bestämma hur allt ska vara. Säg ja till ett fritt samhälle där alla har rätt att föra en talan och där allt inte handlar om pengar och makt!
Tycker att ni kan gå in på http://ntp.webblogg.se där kan ni läsa och lära mycket tre seriösa grabbar som vet vad dom talar om och lägger ut bra information och länkar för att du skall kunna förstå vad det är för värld vi lever i och för att föhoppningsvis kan ske en förändring.

Nog om det.

Imorgon ska jag och Tommy gå på "kurs" eller vad man ska kalla det information om en bank från kl 09-18 ojoj säger jag bara hoppas man orkar vara kvar under hela tiden för de värkar bra. Dock så har man ju några funderingar och är lite små skeptisk på att de är så bra som de uttalas.. Litar inte riktigt på de förns motsattsen är bevisad. :)
På söndag ska jag jobba igen usch jag gillar verkligen inte söndagar det är för få som jobbar och för mycket att göra rummen är alltid jätte stökiga och mest bara jobbigt. Man blir rätt så deppig efter att man jobbat en söndag men vad ska man göra då? det är enda dagen vi får OB på ja precis vi får INGEN OB på lördagar bara söndagar och de är ynka 18:- extra i timmen skamligt. Ska även jobba onsdag fick en tid till idag lycko mig eller?:P
Måste även plugga en massa hur ska detta gå? jag kommer snart gå under känns de som vill bort ett tag från allt bara njuta lite. Men som vanligt så kostar det en massa pengar fy.

Ne nu får det vara nog för idag men kom ihåg http://ntp.webblogg.se !!

Ta hand om er och det ni håller kärt!

Älskar dig Tommy <3

Uppdatering

Ne nu blir jag arg! hade inget att göra så gick in på jesper.nu för att kolla om det fanns något vettigt onlinespel då dom ska vara så bra på de. Och vad hittar jag? jo en kategori med namn Tjejspel! va i hela he*vete finns tjej och killspel nu för tiden ? så dåligt de roliga va att "tjejspelen" går ut på att jobba en modebutik och sälja så mkt kläder som möjligt för att tjäna så mkt pengar det bara går och sedan städa och så i butiken. Tänk efter va ger det för budskap till unga små flickor som kan komma över denna hemska sida? Ne jag blir så arg och kolla länkarna.. Snyggast har dom en sida som heter och va är det som ligger på topplistan där tro? Jo halvnakna och helnakna tjejer ne jag tycker inte alls om detta jesper.nu har sjunkit väldigt långt ner i mina ögon nu. Vad har hänt? Det fanns ingen "kill" kategori heller en massa olika och sen tjejspel.. Jag kan verkligen inte släppa de, inte fanns det någonstan att kontakta sida ansvarig heller dåligt väldigt dåligt. Eller har jag fel i mitt tänkande? Hur ser du på detta? Ska det finnas en kategori som heter tjejspel? och ska dessa spel uppmana att tjejer ska bara städa, hålla på med mode och se bra ut? inte konstigt att dagens barn/ungdomar mår dåligt och inte gillar sig själva när detta budskap sänds överallt. Vart de än vänder sig så är det smink hit, högklackat dit, mode kläder och ja jag vet inte allt. Kanske tar jag i? kanske har jag fel? Men jag vill verkligen tro att jag inte är den ända som tycker att detta budskap är helt fel och att det inte borde få gå till såhär. Har aldrig varit någon som tyck om att dränka mitt ansikte i smink att inte låta min hund få andas fritt, har heller aldrig gillat de där med högklackade skor som bara domnar bort fötterna och gör så man får ont. Visst de är upp till var och än att ha vad det vill men varför ska man använda dessa produkter för att andra säger att det är så det ska vara ska man inte använda de produkter som känns rätt för sig själv. Jag vill då inte vara delaktig i detta och vill inte använda saker för att andra säger att det är så det ska vara och för att det är ju mode. Vad är egentligen mode? det kommer ju nya saker varje vecka, varje dag hela tiden ska man då köpa nytt och byta garderob varje dag för att någon sitter och säger att det är SÅ du ska se ut just nu. Tycker bara att det är helt sjukt fel. Nu har jag fått det sagt och ska inte ordbajsa men blir så arg och måste få ur mig detta. Jag kanske inte är den bästa på att formulera mig på ett "korrekt" sätt men jag säger iallafall något istället för att tycka något men hålla tyst om det som de flesta andra. Tala ut!

Kommentarer
Postat av: Sara Mälby Gladh

Hejje gumman! Tack för välkomnandet. :)Kämpa på bara, rätt var det är så har du ett fast jobb! Tålamod och ihärdighet brukar löna sig i längden men vägen dit är ju som du skriver... påfrestande och jobbig.. Puss och Kram! /kusinnvitamin

2009-02-06 @ 18:47:35
URL: http://saramg.blogg.se/
Postat av: Linnea

helt rätt gumman ! Hejja ! Jag vet hur det är ! bara skit med jobb just nu ! Stå på dig .. Jag håller på dig !

ses snart eller ? Puss

2009-02-07 @ 19:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0