Fredag/Uppdatera

Hejsan!

Är just nu hemma hos mamma och pappa, sitter och avnjuter en yoghurt och hårdmacka efter min och Bricos långpromenad. Underbart med solsken, verkligen fint och underbart skönt väder idag. De va så skönt att känna solen värma i ryggen.
Känner mig även bättre idag hostar nästan inget så de är ju skönt, tog ett varmt bad igår och de va jätte skönt kände mig mycket bättre efter det.
Annars idag händer det nog inte så mycket ska tvätta ikväll mellan 19-21, har även grovtvätten från 14-21 lovade mamma att tvätta mattor och de gör jag ju så gärna så :)
Sen blir de nog bara glo på tv skulle jag tro, laga mat måste man ju göra också såklart. Nå förslag kanske?
Ne jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer det blev ett kort inlägg nu men kommer säkert mer senare :)

Hade så bra så länge.

Uppdatera

Så va kl 18.45 och det är snart dags att gå ner i tvättstugan och tvätta, orkar man egentligen?:P men aja de är skönt när det är klart och har inte överdrivet att tvätta idag heller.
När jag kom hem från mamma å pappa så låg självklart min älskade fortfarande och sov så jag passade på att städa hans databord, de va väldigt skitit tog typ 1 timme tror jag och ja skojar inte så mycke papper och grejs va de. Men nu är det fint och bra jag plockade om lite å så med så det är bättre ordning där blev nog nöjd annars får jag göra om det igen.
Vi har även anmält oss på en annan lägenhet idag tillbaka till andra sidan gatan:P fast vet dock inte om vi orkar flytta igen men båda två trivdes mycket bättre på andra sidan där vi bodde förr, det känns så ja slummigt i de här husen på nå vis och ovårdat. Nackdelen är att om vi skulle få den och bestämma oss för att ta den ist så höjer vi hyran med ca 500:- och de biter hårt i nacken:P de är ju mycket pengar minus varje månad så att säga, men självklart om någon av oss får bättre jobb spec jag om ja får fast jobb så skulle de ju inte va nå problem alls. Men i dagens läge värkar de ju inte som att man kan få jobb :S men kanske ett till extra jobb då? eller två? då kanske man kan klara sig på de, men inte så roligt att jobba på en massa olika ställen men vad ska man göra man tar ju de man får så enkelt är de ju.
Men den där lägenheten såg mycket finare ut iallafall och mycket mer öppen och de är de jag är ute efter iaf. Jag känner mig så instängd på nå vis i den hära. Kanske är fånerier bara men så är de.
Till något annat vi var och handlade för en stund sen så hade jag fått kuponger från coop som ja äntligen tänkte använda de skulle ha kycklingburgare (låter hur gott som helst) för 25:- med kupongen då, men självklart med min tur så va dom slut :( så jag fick inga tragist. Men vi köpte två påsar mini plopp och en bullpåse ist men de va också med kupong :)
Oj nu börjar klockan krypa närmare tvätten. Men hinner nog med lite till iallafall.
Imorgon är den stora dagen kommen kl 13.00 skall jag vara i kyrkan och fota lilla Othilia innan dopet som börjar 13.30 de ska bli skojigt, hoppas på bra kort. Sen när de är klart vet jag faktiskt inte vad vi ska hitta på blir nog hemmaslapp som vanligt har ju inte råd med så mycket mer:P Men nästa vecka kommer Tommys pappa upp till Gävle så då ska vi gå och bowla och de är ju alltid roligt så vi sparar pengarna dit för de är ju inte billigt nu förtiden ;S
Han skulle även kolla in våran lägenhet den här gången och spännande :) han har ju aldrig varit här, får se om han vill ha mat här med eller om vi äter ute de märks.. Har ju nötsteken som ja ska tillaga funderar på att göra en gryta på söndag de är ju typiskt söndas mat :)
Ne nu är hon snart prick måste samla ihop sakerna och trava ner till tvättstugan nu.
Men ha en fortsatt trevlig fredagskväll och till mina nära vi ses imon till alla er andra vi ses när vi ses :)

Puss o kram

Pernilla <3 Tommy

Kommentarer
Postat av: Sara Mälby Gladh

Ses imorgon då! :) Puss puss

2009-02-27 @ 20:37:17
URL: http://saramg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0