Sista april

Hejsan hoppsan!

Jahapp så va det sista april då och fasen vad tiden rusar iväg. Känns som att de va första april igår ju. Men men så kan de gå.
Jag längtar verkligen tills renoveringen är klar nu så vi får tillbaka våran toalett de är ju för hemskt att behöva springa ner på toa hela tiden, man märker ju nu hur bortskämd vi är som har toalett i hemmet och det ska bli så skönt att bli bortskämd igen ;)
Iallafall så va de tre gubbar och pillade inne i köket idag och eftersom att vi fick informationen om att nya ventilationen (stava) skulle ta mellan 2-3 dagar så tänkte jag men nee nu går jag och frågar om de inte är klar snart för de har gått lite över en vecka nu så gick in och frågade dom " hej, hur lång tid kommer det ta nu innan vent. är klar?" dom kollade på mig lite förvånat och svarade "mjaa en vecka"  så sa jag " va? jaha en vecka men det skulle ju bara ta 2-3 dagar ju" fick svaret
neeee. Jaja så kan de gå vet inte varför dom sa 2-3 dagar då i onödan. Vi har inget rum för oss själva och de ser rent ut av förj**vligt ut här. De är jobbigt men det är liksom ingen mening med att börja städa när allt bara står utspritt och så fort dom kommer innanför dörren så blir det skitigt, så får stå ut förhoppningsvis bara en vecka till om dom inte drar ut på de vill säga. Jag tom drömde att jag städade och att det var så otroligt roligt och skönt,  då behövs det verkligen storstädas för jag måste ju vara ärlig och säga att jag är ju den som gärna slipper om de inte behövs;) Men de är ju roligt att se skillnaden och skönt att se hur fint det blir när de är klart och man kan njuta i soffan av den fräscha doften.
De har häller inte hänt så mycket i badrummet idag tycker jag det ser ut som hade hoppats på att dom skulle börja kakla idag för dom bar upp en massa lådor med kakel till väggarna igår men nej då. Jag har nog lite för brottom gillar inte att vänta :)
Nog om de.
Sitter just nu och väntar på att syster ska slå en pling så ska jag fara hem till mamma å pappa, tänkte passa på att duscha medans jag ändå är där ska bli skönt de. Ikväll ska vi hem till syster Jennifer det ska bli trevligt, de som kommer vara där som jag vet om är, självklart, Jennifer, Tony och barna, Jag och Tommy, Mamma och Pappa, Elisabeth, Anders och barna, Lars-Erik och kanske Lena, Tobbe och Othilia. Ska inte glömma att ta med mig kameran idag heller brukar alltid glömma de :P
Iallafall så börjar jag känna mig mycket bättre i förkylningen också snorar inte alls men hostar lite då och då men det kan jag leva med :)
Nee nu ska jag göra annat medans jag väntar!

Ha en bra sista april och gör nu inget dumt ;)

Älskar dig Tommy <3

Kommentarer
Postat av: Sara Mälby Gladh

Fy va jobbigt att leva i renovering, jag vet hur det är! Men vi hade ju åtminstone en till toalett. Ingen idé att städa, bara hålla ut! Det kommer att var värt det när allt är klart. Ha det bra idag! Kram

2009-04-30 @ 12:12:38
URL: http://saramg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0